When I close my eyes , I see that smile.....

Tuesday, January 22, 2013

Bersyukurlah korang ...

Hello blog ...

Wah tajuk macam good2 je kau eycha ... Ah ! Persetan kan semua tu ... Idea untuk menaip tercipta tatkala melihat kucing dekat Dataran tadi .... Dan juge terlintas kata2 'Listen' masa nampak kucing tu tadi ....

Tajuk dekat atas tu untuk peringatan sendiri dan korang juga ... Bersyukurlah anda dilahirkan sebagai manusia dan bukanye sebagai haiwan ... Knp eycha cakap kene bersyukur ??? Jom kite zoom out ...

Kita amik contoh kucinglah ... Berapa banyak kucing yang jadi ' gelandangan' ?? Melebihi manusia ... Tak percaya ?? Sila rajin2 kan diri anda turun ke pasar dan gerai2 tepi jalan ... Kucing kene sepak , terajang sebab mintak makan . Korang sedap makan isi , kucing mintak tulang pon korang nak sepak2 bagai .

Lepas tu kucing2 ni korang tahu kalo tido asal rase selamat & boleh berteduh je ... Kalau hujan lintang pukang cari tempat teduh .. Lepas tu ade manusia yang bodo letak anak2 kucing dekat kawasan tong sampah .. Kejadah ape tu ?

Buktinya 4 ekor kat rumah eycha ni datangnya dari tong sampah , eycha bawak balik dari bukit belacan ke rumah eycha . Masa tu diaorang baru lahir , bulu pon tak tumbuh lagi .. Yang sekor ni abang eycha jumpa tengah jalan dekat bawah jambatan kampung pandan ... Pernah jugak abang eycha kutip budak kecik lagi dekat highway shah alam ....

Ok... Ok ... Tu semua masalah yang kucing alami .. Banyak lagi sebenarnya masalah ... Tapi kucing2 ni teruskan jugak hidup ...

Ni manusia baru putus cinta sikit nak terjun bangunan bagai .. Pergh ! Buang beras je mak ayah bela sampai besar .

Ade masalah sikit macam nak mati lagak nya .. Hello abang2 , kakak2 , adik2 ... Kalau rasa tak boleh nak tanggung sharelah dengan orang yang korang percya ... Jangan jadikan masalah korang sebagai alasan la ...

Tu baru jadi manusia ... Kalau jadi haiwan tak tahulah macam mana ... Panjang lagi kot rungutan nye ..

Pompom yg menjadi peneman menulis mlm ni ...

No comments:

Post a Comment