When I close my eyes , I see that smile.....

Tuesday, September 28, 2010

hari ke-empat exam ...

tadi ecah pekse sejarah ...... waaa ... da semangat2 bacew sekali taw ak nax jawap ecah blankkk ......
da laa ketas due lak uh .... kalao ketas satoo ley pakai tembak ajew .... ni esei babe ... sah laa sejarah ecah fail ... ahukhukhukhukhuk !!!!!!! )': pastoo tady si HAIRUL n ANGAH ley lax wat lawak antare class , mase uh cikgu tamil yang jage ...... jam dye owang ley kua an bunyik so dowang wat bising .... jam ANGAH sir pakai ... hahahaha .... padan mukew kaw .... uh laaa ... wat lawak antare class ag ....
N yang ecah ta ley lupeee !!!! HAIRUL bahan ecah ..... 'wa ta dew kaki laa ' dalam fb smlm ecah chat kat wall SUHAIMI ngan NAD ....... ah !! kaw memang jahat HAIRUL .... ecok pekse pai , i die first laa .... pastu time balik tadi adew case kat tempat letak moto ... an ecah park kat umah NAJMUDDIN ..... starting from tomorrow no motorcycle at there ..... yikes ..... it's all form 4 fault .... so many times the owner ask park properly but they refuse ... see now what happen ??? yikes !!!! damnnn !!!!!!! stupid you all ... ikot laa peraturan jangan main redah jewk !!!! hidup mesty kene ikot peraturan tahu kalaw nax senang n TAK NYUSAH AN OWG LEN !!!!!!!! budus btoi .....

Monday, September 27, 2010

exam ....

da 3 ary ecah amek exam .... ary kedua jawab exam ecah sakit tewok ..... sampai ta lawrat sangat ... rini pown sakit ag , batok makin kuat .... ahhh!!! ta tahan .... sakit tekak nix ... betol2 da ta lalu sakit nix .... oh ! my .... bm , bi , math da lewpas ecok sejarah lax ... atoyai ... pening nax membace da laaa mate nix laju je nax pejam kalo bkak buku ..... arghh !!!! tolong laa wey ...... pale otak nix da bewat ... pening pown makin mencabar .... nasib bek suhaimi bagi taw pe yang macok .... thanks wey ..... ah !!!!! batok da datunk ag ... sakit !!! sakit !!!! sakit !!!! ta tahan .....!!! neway pade kowank yang ngah exam uh ecah ucap an gud luck ... best of luck .... take care guys , jangan jatoh sakit cam ecah .... :'(

Saturday, September 25, 2010

tanpa anda .....

Anda bertanya kepada saya bagaimana hari saya seolah-olah itu sama setiap hari
Aku berkata saya oke tapi anda benar-benar tidak tahu bagaimana saya merasa
Adakah anda fikir saya akan baik-baik saja tanpa kamu?
Adakah anda baik-baik saja tanpa aku?
Dunia tanpa anda begitu keras bahawa saya menyalahkan diri sendiri kerana masih bernafas.

Apa yang harus saya lakukan?
Bahkan sekarang, saya tinggal setiap hari yang menyakitkan karena kata-kata anda
Beritahu saya jika ini adalah hal yang buruk untuk dilakukan
Adakah anda hidup setiap hari menyakitkan seperti saya?
Kau dan aku

Apakah kita terlambat?
Apakah kita tidak punya kesempatan?
Saya masih berfikir mengenai anda dan anda mungkin tahu ini
Setelah itu adalah seperti ini?
Apakah kita akan berakhir seperti ini?
Apakah baik-baik saja dengan anda?
Saya tak fikir saya boleh melakukannya.
Cinta yang saya temukan dengan anda,
saya tidak menemuinya di mana sahaja bahkan jika saya mati.

Apa yang harus saya lakukan?
Jika anda tidak ada orang lain tidak boleh menampung hatiku
Sila tolak saya.
Dan anda tahu bahawa walaupun seluruh dunia cuba untuk
Tidak ada yang bisa menghapus kenangan anda.
Jadi sila pegang saya

Apa yang harus saya lakukan?
Bahkan sekarang, saya hidup setiap hari yang menyakitkan karena kata-kata anda
Beritahu saya jika ini adalah hal yang buruk untuk dilakukan
Adakah anda hidup setiap hari menyakitkan seperti saya?
Kau dan aku

Apakah sudah terlambat?
Apakah kita tidak punya kesempatan?
Tapi saya, saya masih berfikir tentang anda, dan anda mungkin tidak tahu.
Aku tidak tahu, tapi saya percaya
Bahawa beberapa perkara yang bertujuan untuk
Dan bahawa anda akan membuat lebih baik saya
Setiap hari aku mencintaimu
Saya tidak pernah berfikir bahawa mimpi menjadi kenyataan
Tapi kau menunjukkan kepada saya bahawa mereka
Kau tahu bahawa aku belajar sesuatu yang baru
Setiap hari aku mencintaimu

Kerana Saya percaya takdir bahawa
Berada di luar kawalan kami (anda tidak tahu bahawa saya lakukan)
Dan anda tidak akan hidup sehingga anda cinta
Dengan segenap hati dan jiwa.

Itu sentuhan ketika aku merasa buruk
Ini tersenyum ketika saya marah
Semua hal-hal kecil saya
Setiap hari aku mencintaimu

Setiap hari aku mencintaimu lebih
Setiap hari aku mencintaimu

Kerana Saya percaya takdir bahawa
Berada di luar kawalan kami (anda tidak tahu bahawa saya lakukan)
Dan anda tidak akan hidup sehingga anda cinta
Dengan segenap hati dan jiwa

Jika saya bertanya apakah anda mengatakan ya?
Bersama kami yang terbaik
Saya tahu bahawa saya benar-benar diberkati
Setiap hari aku mencintaimu
Dan aku akan memberikan yang terbaik
Setiap hari aku mencintaimu

Thursday, September 16, 2010

read slowly ......

Have you ever wondered which hurts the most ?
Saying something and wishing you hadn't?
Or saying nothing and wishing you had ?
I guess the most important things are the hardest things to say . Don't be afraid to TELL someone love them ... If you do , they might break your heart ...... if you don't , YOU might break thiers ..
Have you ever decided not to becomea couple because you were so afraid of loosing what you already had with that person ......?
Your heart decides whom it like's and whom it dosen't .......
You CAN'T tell your heart what to do . It does it on its own .... when youuu least suspect it , or even when you don't want it to ....
Have you ever wanted to love someone with everything you had , but that other person was too afraid to let you ?
Too many of us stay walled up because we are too afraid too care too much ... for fear that the other person does not care as much , or even at all ..
Have you ever denied your feelings for someone because your fear of rejection was too hard too handle ...?
We tell lies when we are afraid ... afraid of what we don't know , afraid of what others will think , afraid of what will be found out about us ..
But every time we tell a lie , the thing we fear GROWS stronger ....
Life is all about risks and it REQUIRES you too jump ..
Don't be a person who has to look back back and wonder what they WOULD have done , or COULD have had ...
*What would you do if every time you fell in love you HAD to say good-bye ?
*What would do if every time you wanted someone they would never be there ?
*What would you do if your best friend died tomorrow and you never got to tell them how you felt ? ( even if YOU DON'T CARE ANYMORE )
*What would you do if you LOVED someone more than ever and you couldn't have them ...?
*What would do if you NEVER got too chance TO SAY I am friend with all of my family and they know I love them ...*PEOPLE LIVE , BUT PEOPLE WILL DIE .... I want to tell you that you are a friend ...
If you died tomorrow (GOD FORBID ) YOU WILL BE IN MY HEART ... WOULD I BE IN YOURS ?
IF YOU care about me as much as I care about you , you will send this back ...
We might be best friend one year , pretty good friends the next year , don't talk that often the next and DON'T WANT TO TALK at all the year after that ....
So , I just wanted to say even if I never talk to you again in my life , YOU ARE SPECIAL TO ME and you have made a differences in my life ...
I took up to you , respect you , truly cherish you , most of all I CARE about friends ...
LET OLD FRIENDS know you haven't forgetten them , and tell new friend you never will ...
Remember , everyone needs a friend sameday .. You might feel like you have NO FRIENDS at all , just remember this text and take comfort in knowing somebody out there CARES ABOUT AND ALWAYS WILL .....

kua ngan aen n ejam ...

ahad lepas ecah kekonon nax g beraya kat umah atok kat wangsa maju .... ajak aen n ejam ... sampai w.maju , ecah blank ... lupe mane satu umah atok .. hahahah ... sikit punye klaka asyk ktok umah cine jee , patot ah dye tax jawap salam , cine upe nyer .. hahaha ... at last berkat usaha ecah ingat semula jalan nye , akhir nya sampai jugak kiteowang kat umah atok ... bawu bape minit duduk da owang datang , aisehmen , bawu sato cawan awbis owang da datunk , penat pown tax awbes lagi ... hahahaha ... pasto kiteowang g klcc ... aen nax sangat tgk resident evil .... hahahah ... sesampai je kat atas amek kaw , oawang nax beli tiket sikit punye berduyun ... hahahah ... aen twos tarik muke 14 ... alololo , cian kawan aq yang sowang nix .... hahaha ...
itu lah kisah yang ecah asew paling mengong pena jadi kat ecah ... syiiaaall tol ....
owhhh ... lupe dude ... pas balik klcc kiteowang g ampang point .... men bowling .... amek kaw ta penah seumur idop ecah men bowling pakai baju kurung ... kowank bayang kan ah ... hahahah .... aen menang gak .... ala nasib je sbb ejam adew tulung ... da lame tax men ... skill lari asyik macok longkang jewk ... hahahahah ..... gilew kaw ecah ......

Saturday, September 11, 2010

kisah malam raya ......




pengalaman manis yang ecah ta ley lupe ialah malam raye ... malam uh abah , mak , boboy . cget , topix , danny n ecah kua sg. besar .. g 2 kete ... jalan , mak aih jem gile kowt .... sampai je kat situ ecah ngan mak st8 g beli kasot tok grad ( nun ha yang kat atas uh ) , mak lak beli kasot tok keje , chantik gak wane itam n of course design len ... adew ke patot topix , boboy , cget n dany ketawe an ecah ciap bagi nasihat berguna lagi n kata2 manis ....

nasihat2nye n kata2 manis uh :
1) kak kaw nak pakai kasot nix ke ? (kasot tinggi2 )
2)kak , kaw boleh ke pakai kasot nix ?
3) kak , kaw kena cari yang tapak die kukuh sikit ...
4)kak , kalaw kaw pakai kasot macam ni kang jalan2 patah lak ...
5)akak pakai kasot ni ... hahaha
and bermacam2 jenis ayt ah yang kua .... kalaka tol apewingat ecah asyk nax pakai short n slipa ke ? pape pown thank 2 boy n mak sbb pilih kan kasot nix ... ecah emg suke aw ... chantik sangat .... pas da pilih2 kasot kiteowg g bazaar malam uh .... (ta taw nax sbot pe ) memula teman abah cari songkok .. huh ! lame gak kat satu kdai sbb ta jmpe saiz abah ... pastu danny n tofix g jalan tgk sua , ecah ngn mak masok dalam kdai baju pompan .... taw ak sua levis ( dari siam kot ) lelong2 jd rm7 je .. danny ta beli sbb uh saiz besa ... jalan lagi cari songkok n sua danny ... da jalan2 dkt ujung adew satu kdai cik abu jage (kdai sua ah ) .... boboy n cget pilih an sua tok danny ... sblah kdai cik abu uh adew ah mamat ley tahan niage patong TIGER n PEDANG POWER RANGERS yang nyala2 .... topix tngok je owg uh pasang batery kat pedang uh sambil tunggu danny , pastu cget tego "pix jangan cakap kaw nak pedang uh " nyaaa .... ecah yang ngah busan tahap gaban pown nyampok ... "cget kalaw aq , aq ta nax pedang uh tapi aq nax bende kat atas kepale rimau uh ... ( cekak tandok setan ) ntah macam mane mamat kdai uh dengar , asew nye ecah cakap slow je ngaN COZEN ecah uh ... sekali mamat uh cakap " ha , mai meh beli harimaw , abang ley kasi diskaun .... da na ttop da nix .... harimaw nix pown blm makan ... " wah manyak ah kaw ... pas danny da dibeli an kteowg jalan lagi sampai kat kdai jual songkok n sblh kdai uh jual minyak wangi .... so dengan kesempatan yang adew ecah jeling2 ah tengok perfum uh , aishh mate nix mane boleh kalaw tgk perfum je mst nak test , ta pown pgang ta dpt pgang uh yang jeling2 je ... pas da belek2 songkok , abah ta kenan lak so jalan ah .. bile ecah nax jalan jewk owg kdai uh cakap " mai singgah , kalaw beli ta rugi , pakai pak we ta lari ... " uishh syiiaalll pak we2 jangan sbot eh sensetip aw .... pastoo perjalanan diterus an ... sampai ujung kiteowg gwak yang kat sbrang nye lak ... wah ecah punye pnat sampai langga2 owang , cget , danny nampak men glak2 lak ... ceh ... ta gune ... cian mak aq pnt bejalan malam uh .... akhirnye dapat gak abah cari songkok die ... amyway i so happy that night ... n malam uh g men meriam ... hahaha ... bergegar umah uh ecah fire .... brni kacaw ecah , ecah fire je ....

raya pertama .......


















time nie baru pas balik dari kubur , ngah2 bosan topix amek fon n mule nax bgambar n ecah pown join jeee laaaa .... hahahahah ..... macam2 kerenah bile nak bposing tmasok ecah gak .... nyaaaa ..... gile ta ley blah .... n malam men meriam lupa nax amek pix sbb ta adew sapew nax tolong amek an .... gile kaw , 2 kali ecah kasi gegar rumah kayu uh .... macam nax roboh ecah fire .... hahahahah ....

Wednesday, September 8, 2010

Bagaimana saya boleh memutuskan apa yang betul?
Apabila anda memutuskan saya mengaburkan
Aku tidak bisa menang melawan kehilangan anda
Terus-menerus

Juga mungkin aku bisa sendiri apa yang saya
Apabila anda selalu memihak
Tapi kau tidak akan mengambil harga diriku
Tidak, tidak kali ini
Tidak kali ini

Bagaimana kita boleh sampai di sini
Ketika saya digunakan untuk mengetahui anda dengan baik?
Bagaimana kita di sini?
Well, saya rasa saya tahu

Yang benar adalah bersembunyi di mata anda
Dan itu tergantung di lidah anda
Hanya dalam darah saya mendidih
Tapi kau berfikir bahawa aku tidak dapat melihat

Orang macam apa yang anda
Jika anda seorang lelaki sama sekali
Yah, aku akan sosok yang satu ini
Saya sendiri

(Aku menjerit, aku mencintaimu begitu)
Saya sendiri
(Tapi fikiran saya, anda tidak boleh membaca kata laluan)

Bagaimana kita di sini?
Ketika saya digunakan untuk mengetahui anda dengan baik?
Bagaimana kita di sini?
Well, saya rasa saya tahu

Adakah anda melihat apa yang kami lakukan?
Kita akan membuat bodoh seperti diri kita sendiri
Adakah anda melihat apa yang kami lakukan?
Kita akan membuat bodoh seperti diri kita sendiri

Bagaimana kita boleh sampai di sini
Ketika saya digunakan untuk mengetahui anda dengan baik?
Bagaimana kita boleh sampai di sini
Ketika saya digunakan untuk mengetahui anda dengan baik?

Kurasa aku tahu
Kurasa aku tahu
Ada sesuatu yang saya lihat di anda
Mungkin membunuhku, aku ingin benar

gile teruje ......

bez gilew kau tadi jumpe anak2 hassan ..... hahahah ... tax rugi g bazaar tadi .... sume owang pandang tapi wa tax kesah ah ... wa windu gilex kat BFF wa ... adew sowang mak cik uh pandang ta puas aty jee .... cakap ah jelezz ... syiiookkk aw jumpe kowank .... tapi sayang drang ta lame kat sini , raye ke2 drang da gwak .... alaa .... bawu nax raye ngan kowank .... hukhukhuk .... sedey aw ..... tapi an i wurve aiza , zura n fitrah .... ( eh bkn fit hari2 aq nampak ke ) nyaaa !!! ta penting yang penting drang BFF ecah ..... miss bangat ngan kowank aw .... muuaaahhhhxxxx ....

malaz nax balik kampong .....

aiseh !!! tetibe jee asew malaz nax balik kampong .... baju pown ta kemas ag , kueh tart pown ta wat ag ... aishh !!! malaz ah ... bile pk sal kat kampong uh asew malaz jee .... tapi bile pk nax men meriam uh twos asew nax balik .... nyaaaaa !!!!! ta mau bakik ah ..... da ah otak sesak pk SPM ag .... mane nax enjoy kalaw otak pk mende uh jewk ... haaaa ..... kat sane nanty mst B . U . S . S . A . N . N . O . V . A .... nyaaa ..... emm ... tapi mane ah taw taun nix dapat jumpe jessy kewk ... hahahah ... ( gatal nye kaw ecah ) alah kang macam taun lepas kepunan nax jumpe jessy .... nyaaa !!! SUCK tol ....

Tuesday, September 7, 2010

potong vs tak payah n i'm happy today ......

tadi petang ecah debat ngan acap tahir pasal pokok .... ngek an ?
kat flat ecah nix adew satu pokok besaq asew nye tunggu masa je nax tumbang .... pastu bawah pokok uh adew 2buah kereta .... ACAP cakap bahaye owh letak pokok bawah pokok nix .... patot nye pokok nix da kena tebang ... TAPI ecah ta bagi , ecah cakap cuace skunk da makin panas , kite sepatut nye wat penanaman semula bkn nax tebang2 jew !!! biase ah dak geog !! pas2 kiteowg merepek2 sampai kua pokok kelape ah , serai ah , daun pandan ah .... macm2 ... at last ecah menang gak .. hahahahah ... kemenangan berpihak pada ecah .... aen yang adew kat situ cume gelak jewk .... kaw bkn nax tolong , nasib bek aq menang .... pas uh petang uh ecah bawak aen lepax kart kdai eca jap .... puiii !!! kene bahan lak ngan pasangan gayboy uh ..... ( eca n acap ) SUCK !!! acap lak ngadu kat eca yang ecah buli dye .... sumpah klaka gilexx wehhh ..... 4 sure today memang beshh sangat ..... n bawu jap tadi ecah lepak ngan drang , 2 eko uh punye kutok owg sikit ta engat dunia .... ntah sapew ah yang drang kutok uh ..... yang si boy lak ngedix coz bawu pas gayot ngan tasya ... huh ! annoyying ! wat gaye bapok , sumpah geli ...!!!
keyh ah jam da kowl 12.38a.m ..... ecah nax tido dulu ecok nax sahur lagi ... bye2 .......

Saturday, September 4, 2010

30 perkara perempuan ta sempat g taw lelaki !

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.


2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.


3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).


4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.


5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!


6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.


7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.


8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.


9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.


10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.


11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.


12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.


13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.


14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.


15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.


16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.


17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!


18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.


19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.


20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.


21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!


22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.


23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.


24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.


25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.


26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..


27. Senjata wanita adalah airmata!!


28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.


29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...


30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Friday, September 3, 2010

beku jap urat otak ecah ....

nax taw nape ? tadi pas balik dari bazaar cam biase ecah anta aen , da lepas dary sri pinang nax macok lorong umah aen adew polis nax tahan tapi tax taw ah dye tax tahan lax ... urm mybe dyeowang saje nax kacaw kowt ... mak aii beku jap urat kepala nix ... polis uh tnye adew lesen ak ? ecah geleng +angguk tapy asew labih angguk n wat muke cam mawra ... huh ! ... ngah syiok2 bawak moto ngan santai tibe2 adew 2 owg polis impit ... yang tanye uh jalan slow je dpn ecah , mak aii sewram kowt ... betoi2 beku urat ecah ..... waaa ... waaa ... waaa ... takut nyer !!!!! tapy aen cakap drang saje jewk nax kacaw jee ... fuh !! tax gone !!!! da ah ecah nax buka nix ...
papa!!!!

suck !! suck !! suck !!






ecah ase terpukul glex nix .... huh ! penat2 ecah wat kueh uh tapi c. taek lalat langsong ta hargai ... hurmm !!! taw dye cakap ape ...
"no3 ... i waited u a year "
hah! adew aq kesah kewk ??? guys sorry ah ecah ta denga nasihat kuwank tok abai an jewk c.taek lalat uh ... kalaw ecah denga cakap kowank mst ecah ta sakit aty golex cam nix ....!!!! SOOO SUCKKKKK !!!!! i'm sorry guys ta dgar advise kowunk ... .... :(

Thursday, September 2, 2010

pokok hiasan yang beracun .... AWAS !!!!


Pernah tengok tak pokok keladi hiasan seperti di atas? Tak sangka pula rupa-rupanya pokok ini begitu berbahaya sehingga boleh menyebabkan kematian sekiranya kanak-kanak termakan daun pokok ini. Awas!

Pokok hiasan ini adalah yang sangat beracun boleh mengakibatkan kematian sekiranya anak anda mengigit daunnya. Kandungan racun yang kuat boleh membunuh kanak-kanak dalam masa kurang dari 1 minit. Bagi orang dewasa pula boleh membawa maut kurang dari 15 minit. Bayangkan betapa kuatnya racun yang terdapat pada daun pokok ini. Racun atau getahnya yang masuk ke dalam mata boleh menyebabkan buta.

Kanak-kanak yang suka mengunyah terutama yang berumur 1 tahun ke 3 tahun yang tidak tahu apa-apa mungkin terkunyah daun pokok hiasan ini yang anda letak diruang tamu atau ditempat letak kereta, membawa padah.

Kesan apabila mengigit daun beracun. Lidah akan terus membengkak dengan serta merta dan menghalangkan penafasan. Ini akan menyebabkan kematian kerana tidak dapat bernafas. Sila sampaikan kepada jiran-jiran dan saudara mara yang menanam pokok hiasan ini supaya memusnahkan pokok ini segera.

Pokok ini sering terdapat di pejabat-pejabat dan sekolah-sekolah sebagai pokok hiasan kerana senang dijaga. Selain itu ia juga senang tumbuh berdasarkan iklim negara ini. Daunnya yang besar dan hijau; menyebabkan ianya selalu diletak di kawasan taman awam.

akan aq wat sesuatu yang bertentangan ....

urmm .... hati ecah ta nax wat tapi sebab c.taek lalat uh nax sangat ecah mtx maaf ... terpakse ah ....
arrrrrgggghhhhhhh ...... setan , sial , kimak , lancau ....... aq tax engen ah sialll tengok muke babi kaw !!!!!!!!
ahhhh kene aq ngalah gak ..... budus punye owg tue ..... ishhh , tax paham aq weh ...... sket aty gilex nix .....

Wednesday, September 1, 2010

kart bazaar n perjalanan balik bazaar ....




urm tady ecah g bazaar ngan aen , jalan sewsak gilezz ... tiap2 taun mesti hal y same jadi ... sesak3 ... ecah cume , ceh cume ... ecah beli air jagung , air soya , begedil (ni abg ecah y ngidam) , n beli agar2 cokelat kart yonn ...
adew ke patot yonn cakap ecah men fb dalam class , ceh ! kaw engat aq jahat sangat kewk ? aq tax maen ah ... fon aq china ta ley bkak opera ngek .... kaw uh yang men nax cakap aq lak , kalau aq dupp kaw laju2 bisu 44ary .. huh !!
pastu an pas anta aen td ecah balik ekot jalan perabot cempaka , sekali adew treller besar nax kua so ecah kene benty (bkn ecah sowang jewk tapy adew kenderaan len ag ) bgang kowt mule2 uh pas uh tgk mamat y benty an uh buat ecah gundah gulana ...ceh ... mamat yang benty an kenderaan uh chumel betol , sempat ag ecah bagi senyuman yang paling manis kart mamat uh ... heheheheheeheh ..... ( gatal kaw ecah ) ... tapi sumpah weh qute sangat mamat uh , asal ah treller uh ta benty lame2 kalaw aq ley men mate jap ... jeng3 ... ( ecah gilex , gatal merenyam , ching taw mati ...)

macam - macam jadi kart sekolah tady ....

first time agama , uh bussannova tol ..... dak2 kart class majoritinye men fb jewk .... berani maty tol ... tapy ye ah tem ustazah nax tatot apew ??? wa ta tatot ah ....
pas uh tem geo ... ecah bersemangat gile nax wat , huhuhu .... bez aw bile kiter dapat jawap soalan dari cekgu .... ecah , atin n eka yang paling berebut nax jawap .... syiok aw ..... ye ah geo sualan ley dikatakan senang ah gak .... n tax lupew elham yang bajet howt kene setepek ngn cikgu geo .... cikgu citer sal gurl ta nax kawen sbb mende nix remeh pastu si bajet uh cakap apew ah cikgu tanye "eh u all nax kawen dgn dye kew ?(ilham)" sume gal ngn pantas geleng ... nampak sngat kaw ta diterime ilham ... hahahah ...
pas rehat tem cikgu science lak ..... suhaimi n da gang kene mawra sbb mtx buku teks kart cekgu ... cekgu mawra sbb smua nax kene sumbat , susa ah maaa ... emg cari pasal ah dak uh , da kene mawra ley lak lawan ag ... pas uh faiz lak keme mawra coz bace sualan slow .... ecah ta engat ah sape yang kene setepek ngn cikgu science yang "mcm ni kew anak jantan" uisshhh noty boyzz .....
n last blaja bi ecah taw sume ta fokus kat cekgu tapi fokus kart fb ..... hah ! kowunk emg cari pasal laa beb .... tapi part yang best bile pn.zi juin drang dalam fb , taw tatot bile cikgu nax kasi taw pengetue .... hahahah ... jahat kuwank ....

da nax cuyt .....

well , tinggal 2hary jewk nax cuty daa .... urmmm tatotnye sebab nek cuty da kena amek percubaan .... uiii na wt pew cuty nanty ek ???? ta taw ah nax wat apew , dowk umah un9 je ah ... tapi busan ah kalau ou9 jewk ... bussannova aw !!!!! tapy bile sekolah sibuk nax cuty , da dapat cuty nax sekolah lak .... hiiii !!!!! dunt understand tol ah ... ecah2 pew nax jadi ....