When I close my eyes , I see that smile.....

Tuesday, December 25, 2012

Itu lah manusia ..

Hello blog....

Disebabkan tadi ade membe eycha yang datang mengadu nasib die pade eycha maka terjadi lah entry kali ni .

Tapi bukan nak cerita pasal dia cuma eycha nak kongsi cerita eycha . Dia kata eycha ta mungkin paham ape yang die lalui tapi sebenarnye ape yang die cerita tu bagi eycha , eycha dah lali ....

Manusia .....
Bila dah berada di puncak mesti payah nak memandang ke bawah balik . Bila dah senang mula lupa diri . Bila kita minta tolong dicerca , dihina ... Eycha tak cakap semua tapi segelintir yang macam ni ...

Cerita eycha ...

Dulu keluarga eycha susah ... Keluarga belah mak memang bukan orang senang ... Keluarga belah ayah memang senang2 belaka tapi bila ayah susah jangan kata kan kopi susu , beras sebutir pun kakak2 n abang2 ayah ta nak hulur . Tapi arwah atuk & nenek belah mak n adik beradik mak sanggup turun dari kampung , berendeh2 nak hantar kan lauk , barang dapur untuk anak menantu diaorang kat kl ni ... Wal hal arwah abang ayah tinggal 2 lorong je dari rumah kite orang ...

Eycha ingat lagi bila raya je , kita orang 3 beradik duduk rumah diam2 ... Masa tu mak tak kerja lagi ... Nak beli baju raya pun tak mampu ... Orang sekeliling pandang pun tak nak sebab takut ... Bila pergi rumah arwah abang ayah yang tinggal dekat lorong depan tu mesti makanan semua dia simpan , duit raya lagi lah jauh ..

Lepas tu pergi rumah kakak ayah yang dekat setiawan , sama juge .. Setitik air pun tak dihidang kan untuk mak dengan kita orang .. Kakak die pelawa ayah je ... Cis memang lahanat ... Kalau makan dekat rumah tu , tak boleh kotor2 , nasi sebutir pun tak boleh nak ade atas meja .. Eycha memang tak suka dengan mak cik eycha yang dekat setiawan ni ... Sebab dulu masa eycha tengah sambut birthday eycha die sergah2 eycha sampai eycha nangis .. Cis , sadis aku ....

Tapi ayah sekarang dok puji2 anak mak cik eycha y kat setiawan tu sebab jadi retis ... What the hell la ....

Tu masa keluarga eycha susah ..
Sekarang ni bila keluarga eycha dah senang sikit .

Mak cik eycha yang kat langat tu pertikai kan harta - mende & wang ringgit ayah eycha ... Bullshitoo ...

Masa tu mak eycha tengah sakit sebab baru eksiden , mak cik eycha tu sound kat ayah ...

#' aman( singkatan kamarulzaman) duit kamu , harta kamu tu nama ipah kan ...? Kalau jadi apa2 dekat ipah macam mana harta kamu '#

Yang ni memang lahanat .... Mak eycha cuma sakit je bukan na mati lagi . Ade ke patut sorang kakak cakap macam tu ...?

Dan disebabkan keluarga eycha dah senang sikit skg ni , mak cik eycha yang kat setiawan tu baru lah nak cakap sopan2 , baik2 dengan mak ... Baru nak peluk cium .... Hakkk tuii ..

Disebab kan itu eycha amat teramat benci dengan keluarga belah ayah . Semua mata duitan , orang yang tak kenal diaorang mungkin akan cakap drang orang kaya yang baik ... Ptooiiee .... Meh sini eycha ceramah sikit kat korang kalau korang cakap macam tu ... Perangai diaorang tak pernah berubah dari dulu sampai hari ni ... Kedepan eycha tak tahu lah ...

Sebab tu mak selalu pesan , kita kalau susah jangan di heboh2 ... jangan memintak-mintak ... Duduk rumah cerita dengan Allah je ...

P/S : entry ni bukan nak meng aib kan mereka cuma melepas kan rasa terbuku 16 tahun ... Dan juga untuk pengongsian bersama ..


Lurve eycha , ampang ...

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment