When I close my eyes , I see that smile.....

Monday, July 2, 2012

Cif menanggalkan kesan RENTUNG !

Hello .
Mesti korang tahu ape tu CIF kan ? Ala surface cleaner tu ... Disebabkan CIf ni eycha terlepas daripada kemarahan mak ... Hahahah ... Jadi disini eycha nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Ms.CIF .... Jum zoom out in ape jadi ....

Hari Khamis lepas , parents eycha balik kampung sebab uruskan hal rumah yang akan di bina di kampung . Mak eycha masak nasi impit , kuah kacang dan ayam masak kicap .... Macam nak raya je . hahaha ... Peduli kan ... Seperti biasa kita mesti akan memanaskan makanan sebab ta na bagi basi kan ... eycha pon juga ... Eycha mula panas kan kuah kacang dan ayam masak kicap , tunggu punya tunggu , bosan habis jadi eycha kecik kan api dan pegi lah siram pokok yang dekat koridor tu .. ( fyi , eycha duduk flat


lebih kepada sembur bukan siram pon ..


Bila dah seronok main sembur2 pokok bunga tu , eycha lupa yang eycha tengah panas kan lauk ... Dengan semangat eycha terus menyembur , tiba2 .... BAU HANGIT LAH !!!! Kelam kelibut eycha masuk tutup api .... Hahahaha .... Mampus aku .... Eycha pun masuk kan kuah kacang yang dalam periuk dalam mangkuk kaca .... dan Jeng ... Jeng ... Jeng ....


kuah kacang yang dah bertukar tempat .


cantik kan kesan tu ... ahahah ...


Hamik ..... Rentung periuk mak eycha , mula2 eycha cuba sental ( gosok ) periuk ni guna berus dawai , tapi masih lagi tidak memberi kesan ... Kalau nak rendam pun mau kantoi dengan mak ni ... Last2 ternampak CIF ...... Hahahah .... Dengan pantas tangan ni hamik dan taruk kat periuk tu ...


tengok tu kesan rentung mula tanggal ...


Ms . CIF si penyelamat ...


Selama sejam  eycha biar kan .... Dalam mase sejam tu anda boleh-lah bersantai menonton atau makan ok ... Lepas sejam , sental periuk tu seperti biasa dan hasil nya amat memuaskan hati .... Lepas dah sental cuci periuk kasi bersih ok sebab bau Cif ni agak kuat ... Eycha guna kan Dish drop ... Sekali bilas je dah hilang bau Cif ...


Mr & Ms penyelamat ...


Hahahahaha ... Dengan bantuan mereka , tiada kesan rentung langsung .... Dan dengan riang nye eycha boleh merentungkan kuali atau periuk lagi .... Tapi last2 eycha terus terang dekat mak juga pasal ni , FUH !! Selamat ta kena marah ..... Moral of the incident : Jangan buat benda lain semasa memanas kan kuah kacang ....


p/s : Rendam selama SEJAM sebab rentung tu kira baru lah , kalau periuk yang korang dah rentung kan sampai nak berlubang better buang je kalau tak sanggup tunggu ...


Ok , itu je pengongsian kali ini ...


Love , eycha ampang ....

2 comments:

  1. baguih anak dara sorng ni..

    ReplyDelete
  2. ape saje perlu dibuad untok menyelamat kan diri ..

    ReplyDelete